Segregovaná výuka Romů ve školách střední a východní Evropy. Kniha se věnuje problematice segregované výuky Romů ve školách střední a východní Evropy a obsahuje výsledky několika výzkumů i řadu dat. Liga publikaci vydala v roce 2007 společně s Evropským centrem pro práva Romů (ERRC) a v úvodní polovině publikace věnované stavu v České republice se zaměřila na dopad školské legislativy na romské děti.
Publikace k tématu "Férová škola"
V českém školství prosazujeme spravedlivé podmínky a kvalitní vzdělání pro všechny děti. Bez ohledu na zdravotní či sociální handicap má každé dítě v naší zemi právo na vzdělání. Projekt Férová škola prosazuje inkluzivní školství, které vnímá rozdíly mezi dětmi jako jejich bohatství a dokáže jich využít. Oceňujeme a podporujeme školy otevřené každému dítěti, školy rozvíjející potenciál každého žáka.
Jak to děláme:
- Pořádáme semináře a workshopy pro učitele a žáky.
- Rodičům nabízíme pedagogické i právní poradenství.
- Připomínkujeme zákony a navrhujeme systémové změny.
> více informací najdete na webu Férové školy
Do projektu Férová škola, který byl oceněn nadací ERSTE Foundation prestižní cenou za sociální integraci, se zapojilo již více než padesát škol z celé České republiky.
Vzděláváním se zabýváme i v jiných projektech, než je Férová škola. Jsme partnery projektů:
- Dlouhodobé partnerství výzkumu, praxe a výuky práva
- Právo do praxe, praxe do práva – partnerství pro užší sepětí výzkumu a praxe
- Férová škola – stejná šance pro všechny děti
- Partnerství a inspirace – inkluzuvních škol bude více