Publikace k tématu "Práva dětí"

V oblasti ochrany práv dětí se snažíme zajistit, aby všechny děti vyrůstaly v rodině a nikoli v ústavu a aby všechny děti měly rovný přístup ke vzdělání. Podporujeme rušení kojeneckých ústavů a dětských domovů. Prosazujeme inkluzivní vzdělávání.

Inkluzivní vzdělávání – rozvoj klíčových kompetencí žáka formou výuky a nejen jejím obsahem

Autorka se ve svém článku zabývá inkluzivnímu vzdělávání, které ovlivňuje kompetence žáků a přináší nový přístup nejen pro žáky, ale i pedagogické pracovníky. Pozornost je věnována zejména základním třem důvodům k prosazování tohoto systému – důvod právní, který na základě několika národních i mezinárodních předpisů vychází z povinnosti zařazovat děti do běžných škol, dále pedagogický a morální důvod, které učí děti […]

Nejlepší škola je inkluzivní

Co je to společné vzdělávání všech dětí neboli inkluze? Seznamte se… Publikace Nejlepší škola je inkluzivní srozumitelným a jednoduchým způsobem seznamuje pedagogy,  rodiče i širokou veřejnost s inkluzivním systémem vzdělávání. Stručně popisuje jeho výhody pro žáky, školy, pedagogy, rodiče znevýhodněných i běžných dětí. Vysvětluje nejčastější předsudky a upozorňuje také na možné problémy, které při zavádění společného vzdělávání všech dětí mohou nastat.

Download [PDF, 1.76 MB]

Jak se stát férovou školou II.

Manuál je určený zejména ředitelům a pedagogům základních škol. Mimo jiné v něm najdete mnoho zajímavých zkušeností z praxe inkluzivního vzdělávání a tipů pro výuku. Vydali jsme v roce 2010.

Download [PDF, 1.78 MB]

Jak se stát férovou školou I.

Diskriminace ve školství z pohledu práva. Tento manuál by měl čtenáři poskytnout základní přehled o problematice inkluzivního vzdělávání a integrace dětí s handicapem, především však o cílech projektu a opatřeních, které by měly vést k jejich naplnění. Vydali jsme v roce 2010.

Download [PDF, 2.6 MB]

Multikulturní výchova jako součást vzdělávání na základních školách

Závěrečná zpráva projektu realizoveného Ligou lidských práv v roce 2008. Zavádění Rámcových vzdělávacích programů a Školních vzdělávacích programů s sebou přineslo spoustu změn, výzev a otázek, našlo se mnoho odpůrců i příznivců a ať už je samotný výsledek jakýkoliv, školy byly nuceny věnovat přípravám a tvorbě svých vzdělávacích programů mnoho času a nebylo jistě snadné zorientovat se ve spoustě nových pojmenování a oblastí.

Download [PDF, 473.8 KB]