aneb 7 klíčových otázek, na které se možná bojíte zeptat
Publikace k tématu "Férová škola"
V českém školství prosazujeme spravedlivé podmínky a kvalitní vzdělání pro všechny děti. Bez ohledu na zdravotní či sociální handicap má každé dítě v naší zemi právo na vzdělání. Projekt Férová škola prosazuje inkluzivní školství, které vnímá rozdíly mezi dětmi jako jejich bohatství a dokáže jich využít. Oceňujeme a podporujeme školy otevřené každému dítěti, školy rozvíjející potenciál každého žáka.
Jak to děláme:
- Pořádáme semináře a workshopy pro učitele a žáky.
- Rodičům nabízíme pedagogické i právní poradenství.
- Připomínkujeme zákony a navrhujeme systémové změny.
> více informací najdete na webu Férové školy
Do projektu Férová škola, který byl oceněn nadací ERSTE Foundation prestižní cenou za sociální integraci, se zapojilo již více než padesát škol z celé České republiky.
Vzděláváním se zabýváme i v jiných projektech, než je Férová škola. Jsme partnery projektů:
- Dlouhodobé partnerství výzkumu, praxe a výuky práva
- Právo do praxe, praxe do práva – partnerství pro užší sepětí výzkumu a praxe
- Férová škola – stejná šance pro všechny děti
- Partnerství a inspirace – inkluzuvních škol bude více
Inkluzivní vzdělávání v pregraduální přípravě učitelů
Publikace uvádí příklady existujících modelů inkluzivního vzdělávání na pedagogických fakultách a nabízí k aplikaci návrh obecné koncepce možného směřování pedagogických fakult v otázkách přípravy budoucích pedagogů, která více reaguje na aktuální potřeby pedagogického terénu.
Strategický management inkluzivní školy
Vytvořená metodika přináší praktické znalosti a dovednosti z oblasti strategického managementu a inkluzivní pedagogiky, které povedou k posílení manažerského i pedagogického vědomí vedení škol.
Praktický průvodce právem na vzdělání
Průvodce vychází z reálných kazuistik a přibližuje problematiku školské a antidiskriminační legislativy formou otázek a odpovědí v modelově zvolených případech. Průvodce se týká nejen samotného vzdělávání na základní škole a souvisejících práv dítěte, ale také práv dítěte v zájmovém vzdělávání a jiných aktivitách se školou souvisejících. Popisuje také způsoby, jak si v případě porušování práv stěžovat a hledat nápravu.
Metodologie a lidská práva: jak postupovat při hodnocení dodržování lidských práv
Cílem metodologie je vytvořit návod pro komplexní hodnocení (ne)dodržování lidských práv ze strany státu, na jehož základě lze identifikovat chronické a systémové problémy v této oblasti. Metodologie představuje tři základní přístupy, jak lze objektivním a transparentním způsobem měřit dodržování lidských práv. Poznatky získané na základě jejich aplikace by měly vytvořit předpoklady pro prosazování lidských práv a s nimi souvisejících závazků státu právními […]