Zprávy z médií k tématu "Férová škola"

Návrh změn v inkluzi odporuje mezinárodním závazkům, tvrdí ministerstva

7. prosince 2018

Některé změny ve vyhlášce o společném vzdělávání dětí ve školách, jak je navrhuje ministerstvo školství, možná nejsou v souladu s mezinárodními úmluvami. Odporují zřejmě i rozhodnutí Evropského soudu pro lidská práva. Tvrdí to ministerstvo zahraničních věcí a ministerstvo spravedlnosti v připomínkách k návrhu novely.

Škola odmítla vzdělávat autistu. Musí zaplatit 50 tisíc

22. dubna 2016

Rozhodnutí Okresního soudu ve Vyškově, podle kterého měl autistický hoch právo na vzdělání ve spádové škole, ve čtvrtek nabylo právní moci. O den dříve vypršela lhůta pro odvolání. Zastupitelstvo obce Milešovice na Vyškovsku, jíž se spor týkal, už dříve rozhodlo, že verdikt přijme, neodvolá se a zaplatí odškodnění 50 tisíc. Nabytí právní moci je patrné z justiční databáze.

Inkluze po seversku: Mix zdravých, postižených, cizinců a žádné propadání

23. března 2016

Normální je různorodost. Z této myšlenky vychází vzdělávací systémy většiny skandinávských zemí, v nichž inkluzivní vzdělávání funguje již od devadesátých let. O svých zkušenostech s inkluzí hovořili na páteční konferenci v Praze experti z Norska a Islandu, kde prakticky neexistují speciální školy. Podle expertů se Česko může na severu inspirovat.

Slabí i nadaní žáci se mají učit společně. Kraje protestují, školy prý nejsou připravené

4. ledna 2016

    Od září mají platit nová pravidla pro vzdělávání dětí se speciálními potřebami. Učit by se měly v běžných školách s ostatními dětmi. Kraje a speciální pedagogové protestují, školy podle nich na takovou změnu nejsou připravené. Ministerstvo školství slibuje, že do krajů vyšle speciální tým, který školám se změnami pomůže.

Vysokoškoláků z dětských domovů je málo, chybí jim podpora

4. května 2015

Na univerzitách studuje každé čtvrté dítě vyrůstající v rodině. Z dětských domovů jde ale na vysokou školu jen každý 170. Na malý počet vysokoškoláků z ústavů upozorňují i učitelé. Mnohdy totiž nejde o studijní předpoklady, ale o nedostatek podpory a chybějící zázemí.