Férové dětství

Naším cílem je zajistit, aby děti mohly vyrůstat v rodinném prostředí, ať už v rodině vlastní či náhradní. Bojujeme proti zbytečnému odebírání dětí z rodin a represi, kterou stát uplatňuje vůči rodinám v obtížné životní situaci. Chceme, aby stát pomáhal rodinám v nouzi řešit problémy včas a efektivněji. Snažíme se o změnu celého systému péče o ohrožené děti, podporujeme pěstounskou péči.

 

 

 

Jak to děláme:

  • Připomínkujeme zákony týkající se péče o ohrožené děti.
  • Publikujeme odborné analýzy i manuály pro veřejnost.
  • Zastupujeme rodiny, z kterých byly děti odebrány či jejich odebrání hrozí.
  • Spolupracujeme s ostatními neziskovými organizacemi na návratu dětí do rodiny.
  • Navrhujeme systémové změny.

 

Projekty:

 

    Vše k tématu

    Vyhlašujeme další ročník lidskoprávního moot courtu

    9.10.2018
    Liga lidských práv vyhlašuje další ročník Lidskoprávního moot courtu – soutěže v simulovaném soudním sporu pro studenty právnických fakult. Více informaci o tématu letošního případu a pravidlech soutěže najdete zde.

     

    Soud: ředitel výchovného ústavu musí zajistit dostatečnou podporu odcházejícímu mladému člověku

    5.7.2016

    Krajský soud v Praze v jednom z našich případů minulý týden rozhodl, že ředitel výchovného ústavu se dopustil nezákonného zásahu tím, když nezajistil mladému člověku podporu při odchodu z ústavu do samostatného života. Podle krajského soudu má mladý člověk při odchodu z ústavu soudně vymahatelné veřejné subjektivní právo nejen na věcnou pomoc […]

    Liga podporuje rozšíření pravomoci Veřejného ochránce práv

    23.5.2016
    Připojili jsme se k otevřenému dopisu 33 neziskových organizací předsedovi vlády ve věci rozšíření pravomocí veřejného ochránce práv. Široká koalice nevládních organizací pracujících v různých oblastech upozorňuje především na nízkou úroveň ochrany proti diskriminaci v České republice a podporuje zavedení možnosti podávat žaloby na ochranu proti diskriminaci ve veřejném […]

    Á propos k inkluzi … Principy – díl druhý (2/4)

    18.4.2016
    Existují minimálně dva vývojové stupně v zavádění inkluze, které můžeme ve vzdělávacích systémech řady zemí Evropy pozorovat, a často se objevují paralelně. V prvním se nově setkáváme se začleňováním žáků, kteří byli dříve z edukačního procesu z různých důvodů úplně vyloučeni. Nejčastějším důvodem pro vyloučení bylo postižení či kulturní odlišnost žáka. […]

    Můj život v dětském domově

    12.4.2016
    Nejsi si jistá/ý, jaká jsou Tvoje práva a povinnosti ve vztahu k dětskému domovu? Nevíš, jak vyřešit problém s ředitelem/kou nebo vychovateli? Chceš si stěžovat, ale nevíš, kam se obrátit? Nebo jednoduše chceš vědět, jak Tvou situaci upravují zákony?

    Nabízíme Ti zdarma ke stažení praktického právního průvodce právy […]