Zprávy z médií k tématu "Práva dětí"

Inkluze v praxi: autismus a slepota? Ve škole s asistenty není problém

26. ledna 2015

Adam má Aspergerův syndrom. Vanesa vidí jen na jedno oko, a to navíc velmi špatně. Oba vše však za pomoci asistentek zvládají učit spolu se zdravými dětmi. Pražská ZŠ Jiřího Gutha-Jarkovského totiž praktikuje inkluzivní vzdělávání. To však není pro každého, shodují se asistentky i učitelky.

Občanský zákoník se opět změní, ministerstvo spravedlnosti připravilo řadu úprav

7. ledna 2015

Opakované umístění dětí do Klokánků nebo změna přezkumu svéprávnosti u duševně nemocných lidí. To jsou jen některé z 12 úprav nového občanského zákoníku. Obsáhlý kodex, který ovlivňuje každodenní život lidí, funguje rok. Ministerstvo spravedlnosti připravilo jeho první novelizaci. Změny teď míří do vlády a parlamentu, platit by mohly letos na podzim.

Třetina Férových škol je v Brně

13. prosince 2014

Reportáž České televize – pořad Události v regionech ze dne 12. prosince 2014. Zuzana NEUVIRTOVÁ, moderátorka ——————– Za stejný přístup ke všem žákům, ať už jiné národnosti, nebo těm z azylových domů uděluje Liga lidských práv certifikát Férová škola. V České republice jich funguje už 29 a jejich počet stoupá. Třetina z nich je na jižní Moravě. Barbora STAŇKOVÁ, redaktorka ——————– Od loňského září přibyl […]

Hájíme práva informovaných jednotlivců, říká právnička

9. prosince 2014

Liga lidských práv (LLP) je nezisková organizace se sídlem v Brně a její náplní jsou tři hlavní témata: práva dětí, práva pacientů a lidí s postižením a soudnictví a policie. „Liga je specifická tím, že používá metodu strategické litigace a snaží se prostřednictvím práva změnit systémové problémy ve společnosti, a chránit tak lidská práva,“ říká právnička LLP Zuzana Candigliota, která zde pracuje již od roku 2008.

Romské děti nemáme zavírat do zvláštních škol, říká Šabatová

27. listopadu 2014

Veřejná ochránkyně práv Anna Šabatová požaduje, aby ČR snížila počet romských dětí ve zvláštních školách. Dnes se jim říká praktické, a jsou určeny pro děti s lehkým mentálním postižením. Mezi jejich žáky je ale téměř třetina zdravých romských dětí. Podle ombudsmanky by mohly studovat klasickou ZŠ, kdyby jim někdo pomohl.